SoHå

Vi har tillgång till en gemensamhetslokal med övernattningsmöjlighet i vårt grannkvarter SoHå.

Gemensamhetslokalen fungerar som co-working dagtid och för kalas eller andra evenemang kvällar och helger.

Bokar man lokalen kväll och över natten ingår även sovrummet med sovplats för fyra personer.

Tider

Co-working är öppen för bokning helgfria vardagar mellan 08:00-17:00.

Gemensamhetslokalen (med tillgång till sovrum) kan endast bokas nedanstående tider:

  • Måndag till tisdag 17:00 – 07:59 (kostnad 500:-)
  • Tisdag till onsdag 17:00 – 07:59 (kostnad 500:-)
  • Onsdag till torsdag 17:00 – 07:59 (kostnad 500:-)
  • Torsdag till fredag 17:00 – 07:59 (kostnad 500:-)
  • Fredag till lördag 17:00 – 09:59 (kostnad 750:-)
  • Lördag till söndag 10:00 – 09:59 (kostnad 750:-)
  • Söndag till måndag 10:00 – 07:59 (kostnad 750:-)

Bokning

Bokning av lokalen görs genom att ni loggar in på https://sverigehusetlundbyparksoha.se 

Ert användarnamn och lösenord har skickats ut i ett nyhetsbrev, men har ni glömt av det eller flyttat in senare kan ni mejla orangeriet@brfkubik.se

Vid bokning välj Mötesrum för co-working eller Övernattning för tillgång till lokal och sovrum.

För co-working bokas det antal platser ni önskar använda. Det finns totalt 8 platser.

Avbokning av lokalen måste ske minst 24 timmar innan bokad tid, annars debiteras full kostnad.

Kostnad

Co-working är tills vidare kostnadsfritt.

Gemensamhetslokalen kostar 750:- att hyra per bokningstillfälle fredag till måndag och 500:- resterande dagar. Separat faktura skickas i början på nästkommande månad till bostadsrättahavaren.

Med reservation för prisjusteringar.

Tillgång till lokalen

Ni kommer in i lokalen med era vanliga taggar till Brf Kubik om ni bokat lokalen. Vår föreningen har dock ingen kontroll över detta så vi rekommenderar att ni bokar lokalen för co-working för att testa att er tagg fungerar.

Entrén är mot gatan på Trollhasselgatan 20 och det är den översta taggläsaren som ska användas.

Ni har även tillgång till sovrummet om ni bokat kväll/natt.

Dörren till sovrummet låses alltid när den stängs, ha därför alltid en tagg på er när ni lämnar sovrummet.

Nödutgången längst in i lokalen får endast användas för nödutrymning.

Vad finns i lokalen?

I lokalen finns det sittplatser för cirka 20 personer, en soffhörna med tillhörande bord

Det finns också övernattningsmöjlighet för 4 personer i dubbelsäng och våningssäng. Kuddar och täcken finns men man behöver med egna sängkläder.

Det finns ett fullstort kök med kyl/frys, ugn, spis, kaffekokare och andra köksattiraljer.

I det handikappanpassade badrummet finns det toalett och dusch.

Allmänna regler

Gemensamhetslokalen och gatan utanför entrén är rökfri. Du som röker hänvisas bort från fastigheten.

Det ska vara lågmäld samtalston i lokalen efter kl. 20:00 och senast klockan 22:00 skall lokalen vara utrymd med hänsyn till grannar. Den som hyr lokalen måste ovillkorligen respektera att det finns närboende och att tidsangivelserna ovan är till för att ingen i området skall störas.

Personen som bokat lokalen är ansvarig att lokalen är utrymd och dörren låst när man lämnar. Detta är extremt viktigt för att säkerställa att ingen obehörig tar sig in i lokalen.

Internet

Det finns Wi-Fi i lokalen och instruktioner samt användarnamn och lösenord finns på nödutrymningsdörren längst in i lokalen.

Ventilation

I lokalen finns det en forceringsknapp för ventilationen till höger om dörren till städförrådet.

Tryck på denna knapp om ni är 6 eller fler personer i lokalen så får ni ordentligt med luft. Blir det för mycket luft trycker ni på knappen igen så går den tillbaka till normalläge och blåser in en mindre mängd luft igen.

Städregler

Tänk på att städa och plocka undan efter er innan ni lämnar lokalen. Den som har bokat lokalen är ansvarig för att utrymmet lämnas i gott och välstädat skick. Den som städar lokalen använder egen städutrustning utöver det som finns i lokalen.

  • Golven sopas och våt torkas
  • Bord och stolar torkas av och ställs tillbaka till ursprunglig möblering
  • Papperskorgar töms. Inga matrester får finnas kvar
  • Sopor ska sorteras och tas med
  • Använt porslin och glas diskas och ställs in på plats i skåpen
  • I lokalen finns kuddar och täcken så man behöver ha med egna sängkläder
  • Sängar bäddas ur och återställs till ursprunglig bäddning.

Är städning inte utförd på ett fullgott sätt enligt ovanstående regler, kommer en avgift på minst 1.000:- att faktureras efter besiktning av lokalen.

När ni påbörjat ert pass ber vi er noggrant se över lokalen och dokumentera eventuella brister med bilder så att ni inte själva bli ersättningsskyldiga. Skicka dokumentationen till Sverigehuset på forvaltning@sverigehuset.se innan du börjar använda lokalen.

Att saker går sönder under din bokning kan naturligtvis hända, men meddela Sverigehuset på forvaltning@sverigehuset.se så de kan beställa nytt. Ni betalar självkostnadspris för det som går sönder.

Andrahandshyresgäst/inneboende

Du som bostadsrättshavare är både juridiskt och ekonomiskt  ansvarig om du låter din andrahandshyresgäst, inneboende eller någon annan få tillgång till lokalen.

Felanmälan / jour

Upptäcker ni ett fel i lokalen som inte är akut ber vi er anmäla detta till Sverigehuset. Serviceanmälan göra på forvaltning@sverigehuset.se.

Upptäcker ni ett fel som är akut och omgående behöver hanteras ber vi er ringa till Securitas fastighetsjour på telefon 010-470 53 00.